5 septembre 11.26


Första söndagen varje manand betyder gratis inträde pa alla muséer, själv ligger jag kvar i sängen med utsikten som ni ser ovan. Tak & blomkruksliknande skorstenar. Jag skulle till Rodin muséet men fick precis reda pa att de har stängt fram till nästa vecka. Suck. Blev att se klart Julie & Julia och nu ska jag fortsätta med Mona Lisas smile. Idag skulle jag kunna ligga kvar i sängen hela dagen och se film efter film men jag ska barnvakta Clara sa blir inte riktigt sa. 
Ligger här med fönstrena öppna, med vinden kommer doften av nagot som skulle kunna vara en utmärkt boeuf bourguignonne, fransk köttgryta. Det doftar himmelskt! Och varje söndag är det samma sak. Jag längtar till mina framtida söndagar da jag kommer bjuda hem pa söndagsmiddagar, jag ska ha ett stort, stort bord där alla kan samlas för dryck och massvis med god mat. Än sa länge far jag nöja mig med söndags croissant och pasta i min lilla, lilla lya utan bord.  

hej da.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0