Februari genom mobilen Del 1

Jag började februari manad med min absoluta favorit mat, Crêpes
Hos Milica firades La Chandeleur med ballonger, hattar och massvis med crêpes.
Dagen Ebba kom hem satt jag och sippade vin med denna karl. Hann dock inte
träffa Ebba utan blev eskorterad av Cezar till Bion där en viss ung karl väntade pa mig.
Kallt och grâtt utanför jobbet.
äntligen fick jag aterförenas med Ebb! Vi gick pa hemmafest hos Matthieu.
och dansade med tva roliga chilenska tjejer, de allra första chilenska människorna
jag träffat i paris. Fint.
Lördags-marknad i Oberkampf
Blev förälskad i det mesta, som denna soffgrupp, bordet och
en alldeles underbar lampa.
cykelfärd hem, skylten säger ganska precis vad jag känner.
Musee Carnavalet. Var pa Louis Vuitton Utställningen med jobbet, men var mest intresserad
av museets innergârd.
Massa fin trädgârdskonst och imponerande skulpturer.
Deras permanenta utställning bestar bland annat av ett flertal porträtt av
gamla 1700-tals kungligheter.
Vernissage pa världens mysigaste sy-café. Sweat-shop.
här betalar man en slant för att fa sy en timme eller en hel dag om man vill.
Sa kan man saklart bara ga dit för att dricka kaffe och äta kakor om man vill.
Liten 2 manna konsert hos kollektivet. Cezar vid pianot och Herr B med gitarr.
Ebba & Herr B
I väntan pâ metron
Sjömans-fest med ett underligt band. Ârets pris för bästa scenklädsel gar
till mannen pa bilden ovan. Ljusslinga kring hela överkroppen.
Johanna hade födelsedagskalas i en sa himla fin lägenhet mitt i le Marais.
pa vägen hem hittade vi en rolig karl. Han hade glömt sina nycklar
och väntade pa sin kompis...nej, det förklarar ända inte varför han
satt där.
Lek hos Clara
Spar av det Kinesiska nyaret hittade man i chinatown.
jag bjöd hem pa födelsedagskalas och kl 4 pa morgonen satt jag vid Pont Neuf
och välkomnade min första dag som 23aring.
Efter lite sömn träffade jag upp C&E för födelsedagsfalafel.
Min födelsedag avslutades pa en riktig fransk restaurang tillsammans
med denna finurliga fransman.
Jag at jättegod anka med potatismos och apelsinsas, efter maten fick
man rosa sockervadd.
ibland sover jag över hos kollektivet, sahar ser det ut i deras trappuppgang.
Födelsedagsblommor och födelsedags propeller som gör sig fina i solen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0