4 septembre 22.08


                
Efter en underbar crêpe nutella och en stor redig kaffe pa svenska cafét vaknade vi till liv (Svenska Institutet, dit man maste ta sig för att fa en riktig kaffe i Paris) Efter lördagsfikan tog vi oss till bokaffären som ligger ett stenkast fran cafét. Mitt favoritställe för tillfället, vill bara ga dit och hänga dagarna i ända, bläddra i böcker och titta pa fina unga herrar, det finner jag minst sagt roande. Jag köpte en bok, La mode de 1900 à 1999. Helt underbar, bara foton. Promenerade sedan runt i ett soligt Marais, mitt favorit kvarter har jag äntligen bestämt mig för, tog mig ett helt ar att komma fram till det.  Slängde slutligen i mig en chausson aux pomme, favorit fikabrödet för tillfället. Perfekt lördag. Nu sitter jag hemma och försöker se Julie & Julia, det gar sadär. Längtar tills det blir tillräckligt kallt för att inte svettas i päls.

Hej da.

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0