mitt liv pa mindra än 5 minuter

1988. jag kommer till världen. Norrköping.
1995.jag börjar skolan. Runda kinder, pottfrilla och fula sandaler.
1999. Jag har den bästa sommaren i mitt liv. Jag minns den sa väl, känslan av att bli nagon, nagot för nagon och sig själv. Jag och min bästis Elin upptäcker livet, vi har stora drömmar och blir kära i varenda pojke som passerar var väg. Vi dokumenterar vara liv i form av dagbocker och brevväxling, mestadels handlar det om olycklig kärlek. vi klär oss udda och prövar alla möjliga stilar. Vi utbyter varandras autografer (ja, vi hade riktigt stora drömmar) och skriver brev till varandra som vi inte skall öppna förran pa var 18 arsdag, 8 ar senare. Vi lyssnar mest hela dagarna pa Tu pac, petter och lil bow wow.
2001. sista aret pa mellanstadiet. Elin och jag tar oss modet att lära känna ett killgäng vi spanat in i evigheter, bland dem den finaste pojken i kvarteret, han har blont har och ar skejtare. Vi smsar och han ger mig fjärilar i magen och ilningar i tänderna. Han heter Marcus.
2002. vi borjar sjuan, jag blir ihop med en kille jag inte ens ar kar i. jag ar 14 ar och blir kysst for forsta gangen. vi ar ihop i tva manader. Fritidsgarden blir varat andra hem, nästan första. vi gar pa discon nästan varje helg och fortsätter att söka efter var identitet.
2003.  köper svarta manchesterbyxor och luggen hamnar pa snedden. gar fran tu pac till the sounds, ganska radikalt med tanke pa den umgangeskrets jag befann mig i.
Ëfter tva ar blir vi ihop. skejtkillen och jag. 17 februari inleder vi nagot vi aldrig kunde ana skulle vara i över 6 ar.
2004. jag blir snart 16 ar och gar in i en svart period. 
2005. jag borjar gymnasiet och lär känna rebecca. en av de finaste jag känner. tillsammans skapar vi var egna lilla värld. gör dumheter och drömmer. dansar sönder skor varje kväll och rymmer iväg pa nattliga äventyr bland öldimmor och cigarettrök.
2007. vi tar studenten.
2008. jag aker till sydamerika och luffar med marcus och rebecca. Pa hösten flyttar rebecca och jag till stockholm. jag börjar modeskolan och vi fortsätter dansa sönder vara skor och sjunga pa tomma gator och somna i tunnelbanor.
2009. rebecca flyttar till barcelona och blir kär. marcus börjar konstskola i stockholm och flyttar in med mig. vi lagar soppor och myser mest hela tiden. vi inser ocksa nackdelen med att bo sa litet tillsammans.
sommaren kommer och vi gör slut. Jag jobbar pa grönalund, tar färjan till jobbet varje morgon och undrar var livet är pa vag. Hösten kommer och jag flyttar till paris med anna amanda och arianna. jag har aldrig känt mig sa hemma. livet förändras.
2010. jag bor kvar i paris, jobbar pa ett klädföretag, fantiserar om att börja skola i sverige till hösten. pusselbitar faller pa plats och jag undrar var livet är pa väg. allt jag vet är att jag är 22 ar och vaknar upp med ett leende pa läpparna varje morgon da jag inser att jag inte bara vaknar upp, utan jag vaknar upp i mitt alldeles egna lilla hem i Paris.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0