Dagens grubbel.

När blir man det man skall bli?
När vet man vad man skall bli?
Mânga gânger känns det som om mitt liv gâr ut pâ att komma fram till vad jag skall bli,
vad som skall ge mig mat och husrum i framtiden.
Jag avskyr den känslan, det känns som om jag lâter livet passera utan att vara med.
Jag kommer alltid fram till samma sak, i grund och botten förblir man den man är och varit. Med andra ord, sluta tänk pa framtiden och ta vara pa nuet. Välkomna allt som ger dig njutning. Väx.
(Det är lätt att säga, en annan sak att leva upp till det)
En annan sak är att jag älskar att börja om, jag börjar alltid om. Jag slänger det gamla och börjar om.
Det är inte sâ himla bra, istället för att slänga bort bör man spinna vidare. Slutföra. Inte ge upp.
Bredda, ta ny riktning, bygga vidare men aldrig slänga bort.
Jag är en allt eller inget person. Jag jobbar med att lätta pa det, för vet ni vad! Jag kommer aldrig kunna göra en enda sak. Jag älskar massvis och vill massvis och kommer helt enkelt göra massvis och äntligen har jag insett att om det är nâgot jag kan göra sâ är det Massvis. Det är som med vitaminer, jag behöver mer än bara en vitamin för att mâ bra. Mer av den ena och mindre av den andra men tillsammans skapar de en alldeles utmärkt kombination just för mig. (jag bör börja äta vitaminer förresten, ja, ska till naturalia och köpa dem redan idag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0