februari genom mobilen Del 2

Vernissage i Le Marais. En vän till Cezar ställde ut.
Hon är en iransk ung dam vars tavlor präglades av homosexualitet.
Det var himla snyggt. Bara nagra dagar efter sitt vernissage i Paris var
det dags för henne att fara tillbaka till sitt hemland, hon har nämligen blivit bortgift.
Les etages, en av mina favoritbarer. Här far man brända mandlar till vinet,
sa himla gott!
Elise bjöd hem pa födelsedagskalas, där fick vi bland annat dricka
jelly-shots, väldigt amerikanskt.
Elise
Även Pierre bjöd hem pa fest, det var au revoir-fest och vi dansade
konstant hela natten!
Pierre, nu har han âkt till Chile.
Dagen efter, regn. Det regnade väldigt mycket i februari (det gör det iofs mest hela tiden i Paris)
Bakis-träffar
Leka med Clara
Söndags-sushi! The Love menu delade jag med ebba!
Jag fick besök av tva underbara göteborgare, Karin & Love.
Första kvällen hängde vi pa popin.
En tisdagskväll var vi pa blues-bar, Olle&Ebba kunde inte halla sina händer i styr.
Torsdags Raclette-fest hos Lumiere kollektivet, vi sitter oftast och äter pa golvet
hos dem, det är mysigt tycker jag.
Ebba&moi
Sista fredagen i februari var jag helt plötsligt pa bussen pa väg in till
finaste Norrköping. Det var kallt, snöigt och sa himla fint.
Lördagen bjöd pa födelsedagsfest i storesyster Alexandras ära!
Helt plötsligt var jag tillbaka pa skavstas flygplats, där äter jag alltid en kanelbulle.
Deras kanelbullar är helt himmelskt goda.
Sista dagen i februari. Tillbaka i Paris. Efter jobbet sprang jag över till
kollektivet, drack vin och ât kladdkaka!
Vi satt i en ring kring denna gudomliga chokladvarelse, pa golvet saklart.
1 mars vaknade jag upp i Ebbas fina rum som är fyllt av fina fotografier,
skisser och kläder.
Pa väg till jobbet hittade jag en sovande Cezar med tva olika strumpor.
Utanför jobbet. Sol, sol och mera sol!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0